Avatar inspiration

torsdag 16 december 2010

Hej! go vänner.
Innan jag visar er mitt Avatar inspirerade kort,
ska ni få se det kort som jag vann julkorts tävlingen hos Hobbyhärvan med.
Men ni kanske redan har sett det på deras blogg, eller i skyltfönstret, men för er andra kommer det här:





-------------------------------------------

Och nu kommer mitt härliga "Avatar" kort.
Jag tänkte på Avatar hela tiden, den blå färgen, hur det glittrade och lyste,
och alla fantastiska djur och växter.
Det blev ett "criss cross" kort med bara blå card stock,
som jag stämplade och embossade i vitt, silver och clear.
Silver Pearlmaker och lite blingstenar i blått.





Stämeln är en Tina Wenke från Stampavie.
Sedan har jag målat med lite allt möjligt, distresser, Promarkers m.m.





Jag kan inte låta bli att frossa lite i detaljerna här....


Jag har gjort det här kortet för:
Cards of Marias utmaning - Kort utan mönstrade papper
Tuesday Throwdown .- card in criss cross technique
Simon Says Challenge - Silver/Blue and White

Jag ser genom fönstret att det snöar ute igen.
Men kom ihåg att "Life is good".
Kram, Birgit.

Free Smiley Courtesy of www.millan.net


4 kommentarer:

Davi sa...

Wohoo fab job on the challenge! love the blue and silver embossing. Very pretty ! Thanks for sharing with us at TT this week.

debby4000 sa...

Gorgeous, beautiful creations.
Thanks for joining us at Simon Says Stamps Challenge.
luv
Debby

Kim sa...

Your card is so pretty! I love the ric rac accent and the wonderful glitter. So nice and sparkly. Thanks for playing along with us at Tuesday Throwdown.

Lauren sa...

This is fabulous! I love all the blue! Thanks for playing along with Tuesday Throwdown!

Lauren

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS